מי יקבל את משרד האוצר? | הפרשן הפוליטי בהערכה

אסתי פלד No Comments on מי יקבל את משרד האוצר? | הפרשן הפוליטי בהערכה

הפרשן אבי בלום העריך בשיחה עם מגישי מהדורת הבוקר, כי דרעי וסמוטריץ' לא יקבלו את משרד האוצר: "זה ישאר בליכוד". על פסקת ההתגברות: "יכול להיות שנתניהו רוצה להראות למערכת שהוא לא נותן ללכת להם על הראש ויחתור לעסקת טיעון מקלה"

צילום: קול חי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרשן הפוליטי עוה"ד אבי בלום, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), והתייחס למאבק על האוצר. "יש כאן כמה כיוונים. אחד, שזה בכלל נתניהו שאומר לדרעי ללחוץ בכיוון האוצר כדי להגיד לסמוטריץ' תראה גם הוא לוחץ על זה. השניה היא שדרעי באמת רוצה למנף את זה".

"דרעי טוען שהדילמה שלו אמיתית", אומר בלום. "יש כאן דילמה לדעתי. אחרי 30 שנה במערכת הפוליטית יש אפשרות ששר חרדי יקבל את תפקיד שר האוצר. יש ארבע שנים ושבעה חודשים – זה הרבה זמן שאפשר לעשות דברים".

עם זאת, הוסיף הפרשן: "אני מהמר על כך ששניהם לא יהיו שרי האוצר וזה ישאר בליכוד. לדעתי בסוף דרעי יקח את הפנים".

עוד סיפר: "ביום שישי גפני היה אמור להיות שר ובסוף חזר לדבר על ועדת הכספים. חמישה רבני דגל התורה עלו לרב אדלשטיין בנושא. אני שמעתי מגולדקנופף שהוא דווקא מעדיף את ועדת הכספים. אבל גפני לא יוותר על זה ולא ילך למשרד השיכון".

בלום התייחס לנושא פסקת ההתגברות: "נתניהו תמיד בלם את פסקת ההתגברות. הוא תמיד עובד בשלבים. המטרה שלו הייתה קודם כל לנצח, יתכן שהוא לא תכנן כ"כ מה לעשות אחר כך".

לדבריו "נתניהו לא מוכן לדבר במילה על ההליך המשפטי, הוא טוען שהוא קורס מעצמו אבל זה לא כך, ואם הוא יכנס במערכת המשפט – יתנקמו בו. יכול להיות שהוא רוצה להראות להם שהוא לא נותן ללכת להם על הראש ויחתור לעסקת טיעון מקלה". 

"מצד שני, יכול להיות שהוא רוצה להצטייר ציבורית כזה שבלם את השינויים במערכת, אבל יכול להגיד הכריחו אותי. זו טקטיקה נכונה בסך הכל", אמר הפרשן.



0 תגובות